Nevíte, jakými zdravými pochutinami zpestřit piknik? Máme pro vás 3 tipy! | PiknikovýKoš.cz

Nevíte, jakými zdravými pochutinami zpestřit piknik? Máme pro vás 3 tipy!

0

Máte domluvený piknik a na vás je vymyslet drobné pochoutky, které potěší nejen chuťové buňky, ale i zdraví přítomných? Nechcete přijít s obligátními mastnými chipsy, slanými tyčinkami nebo odleželým popcornem? Potom pro vás máme několik tipů na zdravé piknikové mlsání, které vás jen tak neomrzí a příště s ním nebudete ani čekat na takovou příjemnou událost.

Tip 1 – olivy

Jedni je milují, jiní nenávidí. Pokud víte, že vaše společnost má olivy ráda, nebojte se po nich sáhnout. Uděláte něco i pro jejich zdraví. Rozsáhlé detoxikační účinky zpomalují stárnutí organismu, napomáhají v boji proti kardiovaskulárním onemocněním a olivycivilizačním chorobám, urychlují trávení a mají i pozitivní vliv na pokožku. A s jakými druhy oliv se můžete setkat?

  • Kalamata – šťavnaté řecké olivy ve tvaru mandlí dlouhé asi 12 mm, obvykle se prodávají naložené v láku
  • Nicoise – malé hořkokyselé olivy s ořechovou chutí, původ mají v Provence
  • Mazanillo – kulaté španělské olivy, zelené (nedozrálé) a černé (zralé) – ty, které u nás v obchodech vídáme nejčastěji
  • Picholine – francouzské olivy s jemnou bylinkovou až nasládlou chutí a s nádechem soli
  • Arbequina – kulaté španělské olivy hnědé barvy často používané k výrobě kvalitního oleje
  • Gaeta – vrásčité italské olivy, prodávají se naložené v olivovém oleji
  • Moroccanské olivy – černé svraštělé olivy silné chuti a s nádechem hořkosti

Nejlepší je v obchodě vybírat olivy v plechovkách. Ty totiž zabraňují mechanickému poškození a přístupu světla k pokrmu a olivy v nich jsou sterilované. Pokud vezmete olivy na piknik, nezapomeňte na misku, do níž je vsypete, a napichovátka, kterými je budou přítomní pojídat.

Tip 2 – zeleninové chipsy

Žádný strach, od snahy vyhnout se přesoleným mastným chipsům jsme neupustili. Na piknik můžete připravit zdravé zeleninové chipsy, které si oblíbí všichni, nejen strávníci vyznávající zdravou stravu. Vyberte zeleninu podle chuti, nakrájejte ji na velmi slabé zeleninové chipsyplátky a nechte ji péct v troubě, aby nezbyla ani známka syrovosti. Před pečením ji můžete i mírně nasolit nebo jinak okořenit. Nejčastěji se domácí zeleninové chipsy vyrábějí z červené řepy a celeru.

Zeleninové chipsy můžete sehnat i v obchodech, ale to, co si připravíte sami doma, bude jistě lepší a u ostatních si vyslouží větší úspěch.

Tip 3 – domácí sýr

Během několika desítek minut můžete získat vynikající, poctivý domácí sýr. Stačit vám k tomu budou 3 citróny a 2 litry mléka. Mléko svařte a v momentě varu k němu přidejte šťávu z citrónů. Hmota (panýr) se brzy začne oddělovat od tekutiny (syrovátky), kterou následně slijete. Panýr nechte okapat, zabalte ho do pláténka a aspoň 30 minut ho nechte odstát. Potom ho nakrájejte na kostičky a na pikniku naservírujte. Vaši blízcí budou blahem bez sebe.

Piknik, to nemusí být jen zběsilá konzumace nezdravých a tělu neprospěšných produktů, polotovarů a pokrmů. Můžete si ho zpestřit a odlehčit zdravými lahůdkami, nebo ho dokonce celý připravit ve zdravém stylu. Zažijete tak opět něco nového, jiného, netradičního!

Sdílejte článek:

O autorovi

Vložit komentář

15 + 10 =